2012. május 12., szombat

Miért?


Miért?


– Anya, miért? – kérdezte vékony hangon a kis zsiráf, és anyja farkába harapott, hogy magára vonja a figyelmét.

– Mit miért, kicsim? – kérdezte az anyazsiráf, miközben kelletlenül kihúzta a fejét a lombok közül.

– Miért?

Az anya meglendítette a farkát, mire a kiszsiráf a szájával kergetni kezdte a farka végén lévő bojtot, hogy megint elkaphassa. Amikor sikerült, megint rákezdte.

– Miért vagyok rózsaszín?

– Azért kicsim, mert az emberek különlegesnek szeretnek.

– De miért?

– Mert sárga-barna állatból sok van, rózsaszínből viszont kevés.

– De miért?

– Mert ha valamiből sok van, akkor nem értékelik annyira.

A kiszsiráf erre elgondolkozott, mire anyja folytatni tudta az evést. De alig telt el néhány perc, és a kicsi megint sírva kérdezte:

– De miért vagyok kockás?

– Azért, mert az emberek megunták a foltokat.

– De miért?

– Mert foltos állat sok van, kockás viszont kevés.

– De miért?

– Mert ha valamit sokáig néznek, akkor megunják.

A kiszsiráf erre megint elgondolkozott. Egyre kevésbé értette az embereket. Az anyja megint elhúzta a farkát, mire a pici újabb különbséget vett észre, így még mindig nem hagyta enni az anyját.

– Nekem miért nincs bojt a farkam végén? – nézett hátra, és hosszú nyakával próbálta jobban szemügyre venni a saját farkát.

– Mert az emberek levágták.

– De miért?

– Mert sok állatnak van bojt a farka végén...

De mielőtt az anyja folytathatta volna, a kiszsiráf megszólalt:

– Én pedig így vagyok különleges.

Az anyja nagyot bólintott a hosszú nyaka végén ülő hosszúkás fejével, aztán visszafordult a lombok felé.

A kicsi pedig elindult, és próbálta megérteni az embereket. Rózsaszínre festették, mert a sárga-barna nem elég különleges. Kockásra festették, mert a foltok túl unalmasak. És levágták a farkát, mert bojtból sok van.

A kiszsiráf a rácsokhoz sétált, hogy szemügyre vegye magának az embereket, akik valamiért így, rózsaszínűn, kockásan és bojttalanul jobban szerették.

Egy kislány hirtelen felsikoltott, és a zsiráf felé szaladt.

– Itt a rózsaszín zsiráf! És tényleg kockás! – Aztán a lány lassan oldalra lépett, kinyújtotta rövid nyakát, és újabb sikkantás kíséretében kiegészítette, amit mondott: – Papa, nincs bojt a farka végén!

A kiszsiráf kinézett a rácsok közül, és pontosan a térképre látott, ami eligazítást nyújtott az állatkert állataihoz.

Rózsás flamingó, kockás piton, szibériai tigris.

Rózsaszín, kockás, bojt nélküli.

A kis zsiráf megrázta a fejét, amit az embergyerek nevetéssel jutalmazott.

Egyszerűen nem értette az embereket...

4 megjegyzés:

  1. Az emberek valójában sok mindent megtesznek a pénz érdekében. Akár egy állatot is elcsúfítanak, hogy több látogatót vonzzanak az állatkertbe. Mert már megunták az átlagos dolgokat, és érdekeset akarnak létrehozni. Mégha természet ellen való is.
    Én így értelmeztem a történetet.
    K. Éva

    VálaszTörlés
  2. Na, ez igazán aranyos, rövid kis történet volt. X3
    És elgondolkodtató... (Bevallom, néha én sem értem mit miért tesznek az emberek... O.o)
    Egy kicsit megsajnáltam a kis zsiráfot, de megnyugtató, hogy eddig ilyenről csak itt olvastam, és az emberek ilyen durván még nem cselekedtek. (Legalábbis remélem.)

    VálaszTörlés
  3. Én sajnos találkoztam már ilyennel. Láttam egyszer egy képet, amin mindenféle természetellenes színben pompázó kiscsibék voltak. Fogták a tojásokat és valami színezőanyagot fecskendeztek beléjük, attól lettek színesek a pihéik. Undorító, hogy bármit megtesznek a pénzért.

    VálaszTörlés
  4. Néha az átlagos dolog a legszebb vagy a legkülönlegesebb. Sok ember ezt nem érti és inkább olyan dolgok után vágyakoznak, ami valami miatt nagyon eltér az átlagostól. Nem értem az ilyen embereket, inkább hálát kellene adni azért amink van. Tetszett a történet, de nem úgy, hogy támogatom az ilyen tetteket. Jól megfogalmaztad. Köszönöm az élmény. :)

    VálaszTörlés

Az oldalon található képek forrása az internet.