2011. november 1., kedd

Rubin szalag

Rubin szalag


Kettős érzés lett úrrá rajtam. Tudtam, hogy mindent, azt is, hogy most épp fuldoklom, csak neki köszönhetem. Az ő ármánykodásának és gonoszságának.

A vörös selyemszalag bilincsként fonódott a csuklómra. A személyes béklyóm volt, ami még itt, a jéghideg vízben is égetett, hogy soha ne felejthessem el az árulást. Körbefonta a csuklóim, majd egyre kúszott fel az alkaromon, mintha csak önálló életet élne. Egyre szorosabban kötötte össze a kezeim, amik talán megmenthették volna az életem. A tudatos felemet, összetört szívű énem, amelyik a keserűségbe, a kétségbeesésbe és a bosszúvágyba menekült, arra emlékeztette, hogy ő juttatta ide, és ezért gyűlölte őt. Ez a részem túl akarta élni, hogy gondoskodjon róla, hogy ő is átélje a poklot. Minden erőmmel próbáltam széttépni, vagy legalább meglazítani a béklyóm. Miközben a lábammal tapostam a vizet, két kezemmel a szalag ellen küzdöttem. És végül, csodával határos módon engedett.

A másik felem viszont másként érzett. Nem akarta elhinni, hogy ez megtörténhetett vele, és még mindig bízni akart benne. Még mindig szerette. Így amikor úgy tűnt, hogy a piros szalag mégis meglazult, és enged a víz hideg simogatásának, és alámerül a habokba, nem bírtam elengedni. Utánakaptam, és úgy szorítottam, mintha az megmenthetne. Mintha kihúzhatna a vízből… A szívem nem akart beletörődni, hogy elárulták. A szerelmes énem – mert nem tagadhattam, hogy még mindig szerettem – minden apró szálban próbált megkapaszkodni, ami azt bizonyította, hogy ő szeret. És mi lehetne jobb bizonyíték?

Így hát kétségbeesetten szorítottam a puha anyagdarabot, küzdöttem érte, hogy ne veszítsem el. Szokás mondani, hogy valami olyan fontos, mint fuldoklónak az oxigén. Én határozottan kijelenthettem, hogy ez a szinte értéktelen holmi nekem most még az éltető oxigénnél is fontosabb volt.

Miközben az életemért kellett volna küzdenem, lepergett a szemem előtt az a sok boldog pillanat, aminek a szalag a tanúja volt. Gyanítottam, hogy ez már az oxigénhiány hatása. Hallucináltam.

A fejem hátsó zugában ezzel párhuzamosan egy másik magyarázat is megjelent: haldoklom. Ezek életem utolsó pillanatai, és a sors még utoljára megajándékoz néhány boldog perccel. Lepereg előttem életem kisfilmje…

A tüdőm már kezdett megtelni a sós vízzel, minden porcikám fájt, az agyam segítségért kiáltott – mit kiáltott, ordított -, de már semmi sem érdekelt. Csak az a pár boldog emlék, amit magam előtt láttam.

Láttam minden szerelmes csókot, vízzel teli orromban éreztem a levendulaillatot, ami körüllengte, a selyemszalag tapintása pedig újra olyan finommá vált, amilyen az ő elefántcsontszín bőre volt. Újra magamba szívtam ezeket az emlékeket, aztán megadtam magam az árulásnak, és hagytam, hogy elsüllyedjek.

Utolsó pillanataimban is csak ő töltötte be mindenem, ő, aki miatt éltem, és aki miatt most meghalok...

6 megjegyzés:

  1. Kivételesen nem azt írom, hogy ezt is csak nem rég olvastam :) Mert tisztán emlékszem, hogy ezt a novelládat akkoriban írtad, amikor csatlakoztam a facebookos rajongótáborodhoz :D És ha jól emlékszem ezt a novelládat egy kép ihlette. És csupán egy képből ilyen novellát kerekíteni! Ilyenre is csak te lehetsz képes! :D Ennyi kétségbeesést sűríteni a helyzetbe és önkéntelenül azon kezdtem gondolkodni, hogy mi vihette rá az embert, hogy megölje a szerelmét? És azt is eldöntöttem, hogy soha nem akarok megfulladni.
    Ez csak félig volt komoly :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Igen, jól emlékszel. Az a kép ihlette, ami kinn is van, bár azt nem hiszem, hogy csak én lennék ilyesmire képes, sőt... De azért köszönöm. :)
      Ami a fulladást illeti, ezt annak idején írtam, amikor különösen sokat foglalkoztam vele, hogy milyen is a fulladás. Ugyanis az egyik regényötletemben kulcsszerepe van a fulladásnak. A dolog pikantériája, hogy én magam nem tudok úszni.

      Pussz:
      Deszy

      Törlés
  2. Nem szoktam azon gondolkodni, hogy milyen fulladozni. :D De olyan hihetően írtad le, hogy szinte már éreztem a vizet magam körül. Le a kalappal, szép munka. :) Köszönöm az élményt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Én egy másik írásom miatt kezdtem el rajta igazán gondolkozni... Illetve nem tudok úszni, és volt már néhány kellemetlen emlékem, bár egyik sem volt életveszélyes.
      De örülök, hogy úgy érzed, sikerült élethűen leírnom. :)

      Köszi, hogy írtál!

      Pussz:
      Deszy

      Törlés
  3. Nagyon szép írás, még a könnyem is majdnem kicsordult tőle! :D Én sem értem hogyan vetemedhetett arra valaki, hogy megölje a szerelmét. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Szeretem a könnyeket. :) Nagyon örülök, hogy így tetszett!

      Köszi, hogy írtál!

      Pussz:
      Deszy

      Törlés

Az oldalon található képek forrása az internet.